Komisja Etyki Reklamy potępia producenta prezerwatyw
[2014-02-23 14:36:08]
Zdaniem skarżącego, wyemitowana reklama nie uwzględniała stopnia rozwoju jej odbiorców, przez co zagrażała ich rozwojowi. Popierający skargę arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz zarzucił, że nie była ona prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Podkreślił także, że reklamy skierowane do dzieci lub młodzieży muszą uwzględniać stopień ich rozwoju oraz nie mogą zagrażać ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi. Dotyczy to również reklam, które nie są bezpośrednio skierowane do dzieci, jednak dzieci są ich odbiorcami ze względu na formę oraz miejsce i sposób ich prezentowania. W pisemnej odpowiedzi na skargę spółka Unimil podkreśliła, że reklamowanie prezerwatyw oraz nawiązania do seksu nie naruszają polskiego prawa. Przedstawiciele Unimilu argumentowali też, że nie ma ograniczeń w używaniu słowa „seks" w dyskursie publicznym i nie można zasadnie stwierdzić, że takie słowo lub odniesienie do seksu nie może być użyte w mediach publicznych przed godziną dwudziestą. Zdaniem spółki sformułowania „Uwielbiam seks” albo „lubisz seks, prawda?", które pojawiły się w reklamie, nie zawierają żadnych zabronionych albo społecznie nieakceptowalnych haseł. Argumenty spółki nie przekonały jednak Zespołu Orzekającego, który dopatrzył się w reklamie naruszenia zarzucanych przez skarżącego norm Kodeksu Etyki Reklamy. Zespół uznał, że nie była ona prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Zdaniem jego członków przy emisji reklam w blokach reklamowych przed audycjami dla dzieci należy dochowywać należytej staranności, w szczególności, aby przekaz reklamowy nie zagrażał fizycznemu, psychicznemu i moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Zespół Orzekający, biorąc pod uwagę fakt, że reklama była emitowana w bloku reklamowym przed bajką dla dzieci, dopatrzył się naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy. Zgodnie z przyjętym orzeczeniem reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Zdaniem Zespołu Orzekającego, przy emisji reklam w blokach reklamowych przed audycjami dla dzieci należy dochowywać należytej staranności, w szczególności, aby przekaz reklamowy nie zagrażał fizycznemu, psychicznemu i moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Budząca kontrowersje reklama znajduje się tutaj: SKYN® -- To wszystko zmienia |
- Blog Radosława S. Czarneckiego: Syndrom wybrania
- Blog Radosława S. Czarneckiego: Materializacja frustracji i gniewu
- Pod prąd!: Trzaskowski połknie lewicę
- Blog Radosława S. Czarneckiego: Nauka o religiach winna łączyć a nie dzielić
- Blog Radosława S. Czarneckiego: Syndrom Pigmaliona i efekt Golema
- Wsparcie na rzecz funkcjonowania projektu Czerwony Goździk
- https://zrzutka.pl/evh9hv
- Do 18 maja
- Warszawska Socjalistyczna Grupa Dyskusyjno-Czytelnicza
- Warszawa, Jazdów 5A/4, część na górze
- od 25.10.2024, co tydzień o 17 w piątek
- Fotograf szuka pracy (Krk małopolska)
- Kraków
- Socialists/communists in Krakow?
- Krakow
- Poszukuję
- Partia lewicowa na symulatorze politycznym
- Discord
- Teraz
- Historia Czerwona
- Discord Sejm RP
- Polska
- Teraz
- Szukam książki
- Poszukuję książek
18 czerwca:
1905 - 1905 – Carska policja otworzyła ogień do demonstrujących robotników w Łodzi, zabijając ok. 10 osób.
1929 - Urodził się Jürgen Habermas, niemiecki filozof i socjolog, kontynuator szkoły frankfurckiej, gł. przedstawiciel teorii krytycznej.
1929 - Początek VI plenum KC KPP odbywającego się w Berlinie, na którym działacze "większości" odsunięci zostają od kierowania partią; Julian Leszczyński-Leński sekretarzem generalnym.
1979 - W Wiedniu podpisano układ SALT II pomiędzy ZSRR i Stanami Zjednoczonymi.
2007 - W Hawanie zmarła Vilma Espín, kubańska działaczka państwowa, rewolucjonistka, wieloletnia przewodnicząca Kubańskiej Federacji Kobiet.
?